Keď nie učiteľka, tak podnikateľka

.


Od šiestich rokov som sa hrávala s kriedami, mávala ukazovátkom a mojím snom bolo učiteľstvo. Všetko prebiehalo hladko. Od základnej, cez strednú až po vysokú školu som si sen pomaly plnila. Absolvovala som niekoľko študijných programov v zahraničí, kde som konfrontovala zahraničné učiteľstvo so slovenským. Odjakživa mám neobyčajný vzťah k slovenskému jazyku.

žena

Mám preň zvláštny jemnocit. Pracujem so slovami opatrne a precíznosť vo výslovnosti je mojou výsadou. Skladám klobúk pred slovenskými i zahraničnými literárnymi osobnosťami a konečne popri domácemu jazyku mám obrovský vzťah k cudzím jazykom, z ktorých jeden som vyštudovala na úrovni experta. Oba jazyky som chvíľu pestovala v medzinárodnej spoločnosti a potom som si začala opäť hľadať cestu ku katedre. Podarilo sa.

Pozbierať sily pri páde…



Na strednej škole som od prvej chvíle cítila, že tam patrím. K študentom, ktorí zmaturujú z materinského jazyka. K tým drzým tínedžerom a čiastočne „dospelákom“ som mala vynikajúci vzťah. Kamarátsky i autoritatívny. Vraj mám prirodzený rešpekt a zároveň z hodiny vyplynie ponaučenie spojené so zábavou. Moje nadšenie prácou trvalo dva roky na dobu určitú, potom vyriekli nado mnou verdikt. „Zmluvu nepredĺžime, máme nadstav“.

.

bavlna

Nikto neriešil nadstav dôchodcov na pôde alma mater. Nasledovali desiatky škôl, ktoré som navštívila, základné i stredné. Všade je nadbytok učiteľov. A tak sa z učiteľky slovenského i cudzieho jazyka stala podnikateľka. Áno, šijem na šijacom stroji, tašky, doplnky do domácnosti. Vzťah k šitiu vyplynul z pasie, niečo si vyrobiť, ušiť. Potom sa to ujalo a dnes sa snažím uživiť. Vždy však čakám na príležitosť postaviť sa zoči-voči študentom, na príležitosť znovu naplniť svoj sen a vykonávať s nadšením prácu, ktorá mi vždy bola poslaním.

Keď nie učiteľka, tak podnikateľka
4 (80%)1
.