Oplatí sa ešte vytvárať aplikácie na Android?


Android, dieťa Googlu už dlho nie je na trhu nejakým nováčikom, práve naopak, stala sa z neho overená značka, a tak pôsobí aj na overených užívateľov smartfónov, tabletov a iných dotykových zariadení. Jeho nespoplatnenosť dovolila „vývojárom na voľnej nohe“ sťahovať a upravovať tento kód podľa seba, čím sa mnohokrát zdokonalil. No ako je to s aplikáciami?

aplikace

Nezabúdajme na konkurenciu
Okrem zákazníkov však prilákala i mnoho vývojárov, ktorí si začali konkurovať. To znamená, že keď ste v začiatkoch do Google Play zadali kľúčové slovo klávesnica, mali ste na výber medzi 3 produktami. Teraz sú ich stovky, pričom je to na 90% ten istý kód. Taktiež musíme myslieť na veľké spoločnosti, ktoré nemajú problém vraziť do reklám milióny eur a častokrát sa kvalitnejšie, menej financované produkty dostávajú do úzadia.

android

A ako je to s financiami?
Existuje veľa faktorov, ktoré ovplyvňujú, koľkokrát sa vo vyhľadávaní zobrazí práve vaša aplikácia. Čím viac sa zobrazuje, tým viac stiahnutí dosiahne – tým viac peňazí zarobíte. Najdôležitejšia je asi myšlienka – to by bolo, vytvoriť nový Flappy Bird a appky jemu podobné. Potom je dôležitý názov a jazyková dostupnosť – ak bude vaša aplikácia len po slovensky, ťažko zaujmete širšiu verejnosť. A čo sa týka hier – tie tvoria samostatnú kategóriu. Keďže tu je najväčší pretlak vývojárov, môžete sa stretnúť s počiatočným sklamaním, čo sa týka ziskov. Tak či onak, najlepším spôsobom, ako spropagovať svoju hru, je aktívne vyhľadávať ľudí, ktorí sa stýkajú s hernou komunitou a presvedčiť ich, aby si ju odskúšali a spropagovali.

šachy

Android a iOS

Je všeobecne známe, že aplikácie na iOS majú väčšie výnosy, než aplikácie na Android, hoci majú ďaleko menej stiahnutí. Zamyslime sa prečo – keď títo užívatelia nemajú problém vyhodiť o stovky eur viac za smartfón, nebudú mať problém s míňaním peňazí ani na aplikácie a vo väčšom množstve. Z pohľadu vývojára je finančne náročnejšie presadiť seba a svoje dielo na App Store než na Google Play. Najekonomickejšia zlatá stredná cesta je vytvoriť aplikáciu pre obe platformy, treba si to však dobre naplánovať.