Pasca pre oči


Možno sme si všimli, že dnešný trh, to je samá akcia, reklama, lákavé logo i obal. Napríklad taká akcia, zľava, to veľa krát poteší a kúpime celkom kvalitný produtk za výhodnú cenu. Avšak tieto zľavy, no ale aj celkové „ohúrenie“ zákazníka, má viacej podôb. Podstatné však je, že ten obchod či výrobca musí aj tak zarobiť. Keby nám dával veľa kvalitného tovaru pod cenu, predsa by prišiel o peniaze, maximálne by zarobil toľko, koľko investoval, čiže konečný zárobok by bol maximálne nulový. Ale tým nechcem výrobcov poskytujúcich zľavy nijako očierniť, to nie, ako som spomenul, často kúpime i kvalitný tovar, avšak chcem sa pozrieť na takmer všetky dnešné triky výrobcov i predajcov súvisiace s trhom a lákavými ponukami.

sleva

Veľkosť balenia a skutočný obsah
Veľké balenie, to je lákadlom pre oči. Hlavne pre nakupúcich, ktorí chcú kúpiť čo najviac za čo najmenej. Avšak balenie nemusí zodpovedať skutočnej veľkosti jeho obsahu. Všimili sme si to napríklad pri nafúknutých balíkoch chipsov, alebo niektorých maškŕt. Ich reálny obsah siaha možno do polovice balenia. Ak by boli predávané v reálnej podobe bez graficky spracovaného a nafúknutého obalu za takú istú cenu, zrejme by ich kúpil málokto.

nákupy

Pri balení ešte zostaneme
Zrejme sme už videli obal, na ktorom je napríklad odfotená masívna pizza s množstvom šunky i syra. Takúto pizzu sme s nadšením kúpili, obal otvoríme, vidíme takmer suché cesto s pár malinkými častičkami šunky a trochou posypaného syru. To platí aj u niektorých podobných produktov v priemyselných baleniach. Niekedy je obdivuhodné, na aké malé kúsičky dokážu výrobcovia tovar natriediť.

obchodní dům

Energetické drinky
Sú zabalené v plechovke, ktorá má priam neodolateľné logo a grafické spracovanie. Ak si takýto drink kúpime za cca 1,50 Euro, cítime sa ako praví frajeri. Pritom sme vlastne kúpili 2 dcl osladenej vody.